söndag 29 maj 2016

Jag fick prova och måla lite akvarell på kursen



 Min dotter Gina.
 Alla tyckte om den här bilden. Konstigt nog är det inte min favorit. Effekterna kommer från maskeringsvätska och salt.
I denna bild skulle jag föreviga ett litet minne med farmor och lillasyster. En skön sommarkväll när min syster och jag kände oss uttråkade föreslog farmor att vi skulle blåsa såpbubblor från balkongen.
Sommarkvällarna är mörka (inte som här) i Ungern och gatubelysningen var tänd. Vi bodde ihop med farfar och farmor i den tiden och deras lägenhet låg i ett mycket trafikerat område i Budapest. Folk kom och gick där hela tiden. De som märkte våra bubblor tittade upp och log mot oss; vi kunde göra dem glada.
Det som var lite svårare att återge känslan på bilden. När man stod där med en vuxen som älskade och vakade över en, fick en uppgift som man kunde klara av även om man var liten och göra andra glada med det. Det var en riktig mysig stund ute i mörkret med farmor i en skön och varm sommarkväll som omfamnade oss. Ni vet säkert vad jag menar om med mysiga barndomsminnen som lämnar en aldrig. Bilden handlar om det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar