söndag 29 maj 2016

Malmfältens konstkurs fortsätter


Här fick vi välja en färg och måla en tavla med dess olika valörer. Färgen är orange där man får fram de mörkare tonerna med hjälp av svart, de ljusare med vit. Flickans iris fick komplementfärg.


Stilleben "Frukost"
(Jag kan skicka över receptet på gifflarna om någon vill ha :)
Den var min första bild där jag fick börja med att grundmåla med en brunaktig färg. Den där grundfärgen syns egentligen inte ändå håller den ihop hela bilden och skapar harmoni.


Perspektiv.
Min lille son, Keve, fick bli min modell med en schackbräda. Bakgrunden är påhittad.



Pop art
Lora Zombie, en av mina inspirationskonstnärer 

Pop art
Floki från Vikings

Sista uppgiften: "Kärlek"

Min tolkning bestod av tre bilder vilka visar att kärleken upphör aldrig och det man ger får man tillbaka i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar